Ben je tevreden?
Deze vraag is de afgelopen vaak aan mij gesteld.  “Je neemt de gok ( nou ja )  om de dagwinkel voor de zoveelste keer weer op z’n kop te zetten. Terwijl je niet zeker weet of het een succes wordt” is één van de vele reacties. Uiteraard: niets is zeker in het leven, maar er bestaat ook nog zoiets als gevoel. Daar kan geen marktonderzoek tegen op. Wel logisch nadenken en met klanten in gesprek gaan over de situatie die is ontstaan doordat de slager zijn winkel definitief op slot heeft gedaan.

Het gevoel was goed. Klanten weten onze dagwinkel nog beter te vinden. Per week hebben we honderden klanten extra over de vloer. De vleeswaren die we zelf vers van het mes snijden is een groot succes. Ook grillen we in grote hoeveelheden kip, kipppenpoten, drumsticks en spare- ribs in onze oven. Zonder Ashley had ons dit niet allemaal gelukt. Zij weet van de hoed en de rand. Ze kent veel klanten en hun specifieke wensen. De hoeveelheden grillworst die we verkopen zijn enorm. Ook nootjes en pinda’s frituren krijgen we aardig in de vingers. De verpakking is deze week aangepast aan een verbeterde kwaliteit. We horen graag uw reactie.

Personeel:
Vanaf half juli komt Sandra Rijk bij ons werken. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring in een bloemenzaak als verkoopster. Haar uitdaging ligt op ons versplein, met gesneden vleeswaren, kaas vers van het mes, brood van speciaalbakkerij van der Grijn en de gril module. Tijdens de zomervakantie komen de scholieren, die normaal gesproken op zaterdag aanwezig,  extra werken.
Herriët den Hertog helpt ons een aantal ochtenden per week uit de brand. Komt tijd… komt raad.

Vers vlees van slager Molenaar uit Lexmond.
Dit is het moeilijkste gedeelte om te leren. Ik probeer het uit te leggen:

Normaal gaat u naar de slager en bestel je 250 gram poulet. De slager snijdt het vlees  af, maakt er poulet van, en klaar is kees.
Bij ons werkt het als volgt: omstreeks 4 uur in de middag maak ik de bestelling voor slagerij Molenaar. De andere dag rond de klok van 12 uur wordt de bestelling dan geleverd. Een paar uur later maak ik dan weer de bestelling voor de volgende dag. Zo doen we dat 6 keer in de week. De tijd tussen bestellen en afleveren is dus ongeveer 8 uur. Daarnaast moet ik inschatten wat verkoop ik dan per dag? Eet de klant vandaag speklappen? Hoeveel klanten hebben er poulet nodig voor de soep?  En zo zijn er vele vragen. Dit inschatten is het moeilijkste onderdeel. Maar te kort komen doe ik ook niet graag. Heb ik teveel besteld dan vriezen we deze pakjes in.  Klanten kunnen deze pakketje kopen met een korting van 60%. Het is zonde om weg te gooien, bovendien blijft de kwaliteit hoog. 

 

Hemelvaartsdag en jaarmarkt:
Op donderdag 30 mei ( Hemelvaartsdag) zijn we gesloten. Tijdens de jaarmarkt ( vrijdag 31 mei) zijn we geopend van ‘s morgen 8.00 tot 13.00 uur. Daarna feesten we mee..

Welkom,

Ad de Tineke de Jong en medewerksters,

Plaats een reactie

  • (will not be published)